۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

فرازهایی از دانشگاه (3)

بعد از مدتها باز من کمی فرصت پیدا کردن که اینجا چیز بنویسم. واقعا پیدا کردن وقت و اون هم جمع کردن این مطالبی که من دلم می خواد اینجا بگذارم کمی سخته.
تا حالا از ترم اول دانشگاه نوشته ام و حالا بریم سراغ ترم دو.
ترم دو 5 تا درس داشتیم: 1- مدیریت استراتژیک، 2- روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، 3- مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت، 4- سمینار، 5- اصول بازاریابی
این درسها بجز سمینار که باید در سمینارهای ارایه شده شرکت می کردیم و بعدا راجع به اونها خواهم نوشت، بقیه همگی برای من جالب بودند.
درس مدیریت استراتژیک که به نظر من اصل مدیریته و اگه کسی این درس را خوب بفهمه و شاخ و برگش را شناسایی کنه، یعنی یک دوره MBA گذرونده. یعنی همه ی درسهای این دوره، بخشهایی از این درس را پوشش میده.. مثلا، اصول بازاریابی ، تحلیل محیط و .. همگی بخشهایی از مدیریت استراتژیک است.
خاطرات خوبی از درس مدیریت استراتژیک دارم. استاد درسمون آقای دکتر عطافر بودند، گذشته از سختگیریهای ایشون که بعضی وقتا واقعا اذیت می شدم ولی کلا کلاسشون را دوست می داشتم.
اینجوری بود که کلاس سر وقت شروع می شد، بلافاصله ، استاد حاضر غایب می نمودند، چون قرار بود که هر جلسه، فصلی از کتاب را خونده باشیم و سر کلاس اومده باشیم، استاد صدا می زدند و درس پرسش می نمودند.
خیلی از بچه ها به خاطر همین مسایل، درسشون را حذف کردند ولی من سعی کردم با شرایط کنار بیام و همین باعث شد 20 بگیرم (شاید هم 20 بهم داده باشند ) که خیلی حال داد فکر کنم 5 یا 6 بار درس جواب دادم. با حال بود، همکلاسیها با سن و سال بالا می آمدند و دست و پاشون می لرزید وقتی می خواستند درس جواب بدهند عین بچه کوچولوها
البته اشتباه نشه ها، استاد  بعضی وقتها ، بد جور ضایع می نمودند
درس بعدی روشهای تحقیق در علوم اجتماعی هم درس خوبی بود و با آقای دکتر شاه نوشی ، دکترای جامعه شناسی بود. مطالب جالب، استاد با حال و آمار و ارقام ارایه شده نیز با حال بود.
اصول بازاریابی هم که با خانم دکتر اکبری گذروندیم، کلا 4 روز صبح تا عصر برگزار شد و برای من که تا اون زمان با مفاهیم بازاریابی آشنایی نداشتم، خیلی خوب بود و چیزای زیادی یاد گرفتم.
درس مدیریت مالی هم جذابیت خودش را داشت. آقای صادقی مدیر یکی از کارگذاریهای اصفهان بودند و بخشی از درس را راجع به بورس و مسایل مربوط به سهام و این جور چیزا صحبت کردند.
سمینارها هم که همشون با حال بودند و من سعی می کنم در مورد هر کدوم چیزایی بنویسم
فعلا تا همینجا باشه تا مشروح مطالب را یواش یواش بنویسم.
شاد باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر